środa, 24 marca 2021

Siodło i czaprak na skalę 1:9

 Witajcie!

W dzisiejszym poście będzie króciutko o czapraku i siodle skokowym mojego wykonania na skalę 1:9.

Siodło zrobione jest ze skóry syntetycznej w kremowym kolorze, która kiedyś była obiciem kanapy. Tak. Tej samej skóry użyłam również do mojego pierwszego siodła westernowego. Okazuje się, że nawet skórzana kanapa nadaje się na akcesoria na modele ;).



Oczywiście wszystkie elementy jak sprzączki czy strzemiona były wykonywane ręcznie.


Materiał wierzchni czapraka to materiał pikowany. Pod spodem postanowiłam, że podkleję go filcem, aby był troszkę bardziej sztywny, a nie taki wiotki, bo czasami trudno go dobrze ułożyć elegancko pod siodłem, żeby się nie fałdował. Na krawędziach zastosowałam sznureczki nylonowe w dwóch kolorach - czerwonym oraz granatowym. Bardzo ładnie prezentują się z jeansowym kolorem pikowanego materiału. Oczywiście dopasowałam również kolorystycznie wstążkę, która przechodzi przez środek czapraka oraz jako szlufki na popręg, które są (jak widać na zdjęciach) w kolorze czerwonym.


Co uważacie o tych pracach? Dajcie znać w komentarzu. 

A ja zmykam szybko pisać kolejny post ;).

Do następnego!

2 komentarze:

  1. Piękny zestaw. Czaprak to jest prawdziwy siodło też ❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładny zestaw :) Szczególnie podoba mi się kolorystyka i kształt poszczególnych elementów. Fajnie wyszedł Ci też czaprak ;) Jedynie co by się przydało, to wykończyć imitacją szwów krawędzie tybinek - poprawiłoby to ogólną estetykę siodła. Ale poza tym uważam ten zestaw za bardzo udany. Także życzę kolejnych ciekawych prac oraz nieustającej weny :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń