piątek, 5 czerwca 2020

Coś czego jeszcze nigdy nie robiłam, czyli o zestawie westernowym ze skóry

Witajcie!
Dzisiaj przedstawiam Wam zestaw westernowy na skalę Traditional, czyli 1:9, który robiłam po raz pierwszy.


Cały sprzęt (oprócz padu i wodzy rzecz jasna) jest wykonany z sztucznej kremowej skóry, z której kiedyś była zrobiona kanapa.


Wszystkie metalowe części są zrobione ręcznie ze spinaczy biurowych.

Wodze są zrobione z plecionego w warkoczyk białego kordonka. Są one przymocowane za pomocą haczyków i zakończone skórzanymi wstawkami.


Oczywiście wszystko jest w pełni regulowane i można rozpiąć wszystko tak jak przy prawdziwym sprzęcie.

Postanowiłam, że wykonam tutaj ogłowie bez wędzidłowe. Z samego początku miałam zamysł, że wykonam tutaj ogłowie bez nachrapnikowe, ale nie chciałam się bawić z przyczepianiem plasteliny do plastikowego pysku ;).





Ogłowie również jest w pełni regulowane, ale nie udało mi się coś przy tym naczółku. Niestety nie miałam już cierpliwości żeby to poprawiać.

Najtrudniejszym dla mnie elementem do zrobienia był napierśnik. Patrzyłam godzinami na zdjęcia referencyjne i rozmyślałam jak zrobić zapięcia do siodła. Po przegrzaniu dysku mojego mózgu wreszcie wymyśliłam jak zrobić zapięcia tak, żeby dało się jakoś rozpiąć. Efekty finalne wyglądają dość podobnie jak przy prawdziwym, ale czy na pewno? Sami oceńcie:




Czaprak jest wykonany ze starej nieużywanej koszuli, która miała trafić do spalenia (ekologiczność 99,5% ;) ). Pod "warstwą" koszuli znajduje się filc, który jest docięty i zszyty na wymiar.








Siodło jak każde westernowe siodło ;). Oczywiście strzemiona też robione ręcznie, ale coś jedno strasznie mi wyszło krzywe.

Całość według mnie wygląda dość schludnie i w miarę możliwości realistycznie, ale to tylko moje odczucia. Sami oceńcie jak mi wyszło :).

To było by na tyle. Pozdrawiam Was cieplutko i trzymajcie się zdrowo! Do następnego!

5 komentarzy:

  1. Świetnie Ci wyszło! Rozbroiła mnie szczerość dotycząca tego skąd wzięłaś materiały (,,[...] z sztucznej kremowej skóry, z której kiedyś była zrobiona kanapa" cx ). No ale w zasadzie tak to wygląda, kalendarz czy buty, teraz już siodło d;

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny! Aż mi trudno uwierzyć, że to pierwszy taki rząd... Jestem pełna podziwu, naprawdę!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. WOW! Super to wygląda.😍
    Świetna robota.👍
    Wygląda jak z prawdziwego zestawu ze sklepu. 🐴🎉 Gratuluję sukcesów i liczę na więcej 😄

    OdpowiedzUsuń
  4. Że to Twój pierwszy rząd west? No way! Podziwiam, bo jest bardzo schludny i dopracowany, te sprzączki z bolcem są świetne. Czaprak z koszuli, jakbym to skądś znała... :-D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszło mega! Widać, że się napracowałaś, wszystko jest starannie wykonane i dobrze leży na modelu. Pozostaje mi jedynie pogratulować i życzyć dalszych sukcesów!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń