sobota, 21 września 2019

Nowość roku 2017 - CollectA 88779 klacz rasy Gypsy Vanner

Witajcie!
W dzisiejszym poście opis figurki, a mianowicie klacz rasy Gypsy Vanner o nr katalogowym 88779, wyrzeźbiona przez Deborah McDermott.


 Klacz jest maści karo-srokatej, czyli siwa w kare łaty na ciele konia.


 Jest napisane na brzuchu "Gypsy mare", czyli w tłumaczeniu "Klacz Gypsy". Dlatego w tytule posta jest w taki sposób napisane..., ale równie dobrze mogłam bym napisać klacz rasy Tinker lub klacz coba Irlandzkiego, bo na dobry układ to ta sama rasa, tylko że są aż trzy różne nazwy.

Jak widać na górnym zdjęciu koń posiada szeroką łysinę na głowie oraz różowiutkie chrapy z charakterystycznymi (po prawej stronie i z przodu) trzema ciemno szaro-brązowymi kropkami. Ma rybie oczy, czyli tęczówkę koloru niebieskiego. Akurat model według mnie ma za ciemne te oczka, co widać doskonale na dolnym zdjęciu:

Co do rzeźby - jestem bardzo zadowolona :). Ma na prawdę dużo szczegółów, ale oczywiście zawsze musi być jakieś "ale" ;). Kopyta są trochę przy duże, ale może to tylko moje wrażenie i są one beżowe z wyrzeźbionymi strzałkami pod spodem.



Mankament każdej figurki koni firmy CollectA, czyli "szczupłość" w okolicach klatki piersiowej i łopatek, ale u niej nie jest jeszcze tak bardzo źle:



Klaczka ma obficie "owłosioną" i długą grzywę oraz ogon, które są rozwiane w takt ruchu konia. Oczywiście są też wyrzeźbione kasztany, wicherki oraz zmarszczki w odpowiednich miejscach.




Na górnym zdjęciu oczywiście możecie zobaczyć porównanie naszej opisywanej Tinkerki do klaczy rasy Belgijskiej tej samej firmy, która już została opisana na blogu...
                        O tutaj ;): Nowośc roku 2018 - CollectA 88819 klacz rasy Belgijskiej

 Przedstawiam Wam kilka zdjęć z kantarem i uwiązem (oczywiście mojej roboty zrobiony z dwóch pasków muliny):






A tutaj taki małe bonusy, takie tam fajne zdjęcia ;):





No to było by to na tyle :). W następnym poście będzie o klaczy rasy Mustang z Collct'y.
Pozdrawiam i do następnego! Pa!

4 komentarze:

  1. Zastanawiam się ciągle nad tą klaczą. Jest bardzo ładna i jeśli przybyłaby do mnie, to od razu poprawiłabym jej oczy. Bardzo podobają mi się kantarki, a w szczególności czarny :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo... Jestem ciekawa jak teraz wygląda z nowymi oczami xD.
      Bardzo się cieszę, że kantary się podobają :D.
      Pozdrawiam Katarzyna :).

      Usuń
  2. Mam mieszane uczucia co do niej, może w innej maści by do mnie trafiła :). Bardzo fajna ta diorama na której było robione zdjecie kasztanki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, nie każdemu każdy model przypadnie od razu do gustu. Akurat mnie przypadła ;).
      Bardzo się cieszę, że diorama się podoba i przypadła do gustu ;).
      Pozdrawiam Katarzyna :).

      Usuń